Lata 80. wracają! Poznaj wyznaczniki stylu tej dekady
Lekcje styluStyle w modzie

Lata 80. wracają! Poznaj wyznaczniki stylu tej dekady

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Szalone lata 80. niesamowicie działały na wyobraźnię, ale też wymagały sporej dawki dystansu. Feeria barw, nieoczywiste kroje i zaskakujące dodatki – sprawdź, czego możemy się spodziewać na sklepowych półkach i jakie hity lat 80. są obecnie modne.

Dekada kontrastów, czyli kilka słów o latach 80. w Polsce

W latach 80. silnie utrzymywały się dwie tendencje – disco i neon kontra mocny rock i power look. Kolorowe i błyszczące materiały przeciwwstawiano skórze i eleganckim garniturowym tkaninom. To czas, gdy nie tylko otwarto siłownie, ale też zaczęto zwracać uwagę na podkreślanie sylwetki w produkcjach filmowych, jak choćby w kultowym „Dirty Dancing”. Ta dekada zdecydowanie służyła eksponowaniu swoich atutów.

Jakie hity lat 80. wróciły i są szalenie modne?

Moda cały czas zatacza koło – do głosu ponownie dochodzą ubrania i dodatki, które były ultramodne kilkadziesiąt lat temu. Jakie zatem hity lat 80. znajdziemy na sklepowych półkach?

Mocne i zaznaczone ramiona

Lata 80. w modzie kojarzą się przede wszystkim z fokusem na ramiona. Trend ten szczególnie przypadnie do gustu kobietom, które chcą optycznie poprawić proporcje między ramionami a biodrami. W jaki sposób podkreślano tę partię ciała? Zazwyczaj wykorzystywano jeden z trzech sposobów – wszywano specjalne poduszeczki, wstawiano bufki lub zszywano materiał w niewielkie zakładki.

Sięgnijmy zatem po oversize’ową marynarkę z zaznaczoną linią ramion, przewiążmy ją paskiem. Do tego spódnica ołówkowa albo garniturowe spodnie z szeroką nogawką i power look gotowy.

Bufki i zakładki królowały szczególnie w koszulach oraz sukienkach – welurowych małych czarnych albo fasonach asymetrycznych i z falbanami. Co ważne, zadaniem sukienek w latach 80. było piękne podkreślenie każdej kobiecej sylwetki.

Sport i denim – wcale nie tak oczywiste

Jak już wspomnieliśmy, w tej dekadzie otwarto pierwsze siłownie, a na rynek wszedł denimowy gigant, czyli Levi’s. Nic więc dziwnego, że ubrania sportowe zyskały na znaczeniu. Noszono je nie tylko podczas ćwiczeń, ale też na co dzień. Popularne były legginsy z lycry – przede wszystkim kolorowe. Prawdziwą furorę robiły – i dalej robią – w duecie z body bądź bluzką z odkrytymi ramionami. Jeśli taki zestaw jest zbyt odważny, wystarczy po prostu założyć bardziej stonowane legginsy bawełniane. Niezwykle popularne są też komplety składające się z marynarki i szortów albo krótkich kolarek. Oczywiście jak bumerang wrócił też wszechobecny jeans – również w wersji total look.

Kult marki, logomania i oryginalne nadruki

Kilkadziesiąt lat temu pokochaliśmy koszulki, skarpety i buty z widocznym logo marki. Teraz również bez problemu znajdziemy mnóstwo propozycji w tym stylu. Co istotne, wcale nie musimy szukać w kolekcjach wielkich kreatorów mody, gdyż tego typu ubrania i dodatki wprowadza też wiele polskich marek oraz międzynarodowych sieciówek. Logo czy nazwa marki mogą być subtelne lub nadrukowane na całej tkaninie.

Poza symbolami znowu modne są T-shirty z ciekawymi nadrukami podkreślającymi zainteresowania czy osobowość, na przykład przedstawiającymi ulubiony zespół.

Nerki, nerki, wszędzie nerki

Na koniec jeszcze akcesorium, bez którego stylizacja z lat 80. nie będzie kompletna. Mianowicie chodzi o torebki typu nerki, które nosimy nie tylko podczas uprawiania aktywności fizycznej na świeżym powietrzu, ale również podczas spaceru, zakupów, a nawet do pracy. Nerki mogą być noszone klasycznie, czyli na pasie, albo w poprzek ciała – w wersji sportowej, codziennej oraz eleganckiej.

Który trend lat 80. spodobał Ci się najbardziej? Nie czekaj, tylko uzupełnij swoją garderobę i twórz inspirujące looki!

Zdj. główne: Mike Von/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Koszulki reklamowe jako element identyfikacji wizualnej firmy
Koszulki reklamowe jako element identyfikacji wizualnej firmy
Koszulki reklamowe to nie tylko modny element garderoby, ale również skuteczne narzędzie promocji firmy. Odkryj, jak wykorzystać je w budowaniu marki i kreowaniu pozytywnego wizerunku.
Wystawa prac Andy Warhola w Tate Modern w Londynie przedłużona do 15 listopada!
Wystawa prac Andy Warhola w Tate Modern w Londynie przedłużona do 15 listopada!
Andy Warhol był jednym z najbardziej rozpoznawalnych artystów końca XX wieku, ale jego życie i twórczość wciąż fascynują i są […]
Elizabeth Debicki zagra Lady Di w ostatnich sezonach serialu The Crown
Elizabeth Debicki zagra Lady Di w ostatnich sezonach serialu The Crown
Wiemy kto wcieli się w rolę księżnej Diany w ostatnich sezonach serialu "The Crown".
Ostatnie wpisy