Od czego zależy efektywność pozycjonowania?
ABC marketingu

Od czego zależy efektywność pozycjonowania?

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Pozycjonowaniem nazywamy wieloetapowy, złożony i bardzo skomplikowany proces poprawy pozycji wybranej witryny w wiodącej wyszukiwarce Google. Standardowo większość świeżych stron zaczyna swoją przygodę w branży e-commerce na bardzo dalekich pozycjach, które zazwyczaj nie generują jakiegokolwiek ruchu lub bardzo niewielki. Pozycjonowanie stron WWW ma na celu uzyskanie jak najwyższej możliwej pozycji przy wybranej frazie kluczowej, dzięki czemu na witrynę może dotrzeć znacznie więcej potencjalnie zainteresowanych internautów. Musisz jednak wiedzieć, że to trudny i niepewny proces. Wiele firm realizujących to działanie stawia na szybkie efekty i zarazem także na ryzyko otrzymania wielu kar od firmy Google. Jakich? Najmniejszą jest obniżenie pozycji strony, a największą usunięcie jej z listingu.

Liczą się realne oczekiwania i efekty możliwe do spełnienia

Działania SEO warto dostosować do rodzaju wybranej branży oraz do jej charakterystyki i popularności. Jeśli Twój sklep zajmuje się obrotem kosmetyków lub ubrań, uzyskanie dobrej, wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania może okazać się dość trudne. Setki innych sklepów z takim samym bądź podobnym asortymentem mogą dysponować nieograniczonymi środkami finansowymi. Przebicie się przez gąszcz tego typu wyników może być nie tyle trudnym, co karkołomnym zadaniem.

Zupełnie inaczej jest w przypadku, gdy Twój asortyment uchodzi za niszowy i niezbyt popularny, przez co panuje w nim bardzo niewielka konkurencja. Wówczas osiągnięcie dobrej pozycji może okazać się prostym i zarazem także niedrogim zadaniem nawet dla początkujących agencji SEO.

Co to oznacza? Że powinieneś stawiać przez pozycjonowaniem wymagania zgodne z rzeczywistością i oczekiwać efektów możliwych do spełnienia, nie zaś takich, które nie są możliwe do zrealizowania.

Efektywność działań SEO w praktyce

Efektywność działań SEO zależy między innymi od profesjonalizmu i zaangażowania wybranej agencji SEO oraz od liczby działań już zakończonych pełnym sukcesem. Początkujące firmy SEO mogą chcieć osiągnąć zbyt duże, wręcz nierealne wyniki w zbyt krótkim czasie, wykorzystując w tym celu działania o niezbyt przychylnej opinii wśród profesjonalnych pozycjonerów. Warto tu wspomnieć o linkowaniu na tzw. farmach, co przez algorytm Google jest uznawane za bardzo złą praktykę.Efekty optymalizacji strony, na przykład pod frazę pozycjonowanie Katowice, mogą zależeć także od wysokości inwestycji. Jeśli planujesz wspiąć się aż na sam szczyt w popularnych frazach, przygotuj się na wykorzystanie w tym celu stosunkowo dużego budżetu. Nie zawsze jest to działanie opłacalne – czasami do osiągnięcia wymarzonego efektu wystarczy jedna z pięciu pierwszych pozycji.

Fot. Priscilla Du Preez/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

  • Adrian 17.01.2022

    Jest wiele sposobów, aby wykorzystać seo w praktyce, linkbuilding jest strategią, o której warto wspomnieć, a w połączeniu z pozycjonowaniem https://www.grupa-icea.pl/pozycjonowanie-stron-internetowych/ jest to droga do sukcesu. Co warto zrobić, aby było efektywne? Na pewno zadbać o frazy kluczowe, warto co jakiś czas spojrzeć co robi konkurencja i jak to wykorzystać u siebie, jest jeszcze sporo innych rozwiązań, ale te powinny pomóc na początek.

  • Beata 15.02.2022

    Niektóre inwestycje, mogą wiązać się z naprawdę wielkimi kosztami, wydaje mi się, że lepszym rozwiązaniem jest skorzystanie ze wsparcia, które oferuje rekomendowana agencja seo. Wiele małych, wschodzących przedsiębiorstw, które dopiero stawiają swoje pierwsze kroki w tej materii nie, może sobie pozwolić na nierentowną promocję, gdyż budżety zwyczajnie są skończone, a pieniądze, niestety nie rosną na drzewach. Konsultacja z ekspertem, błyskotliwe porady i czynna współpraca z pewnością okażą się lepszym działaniem, niż kuszenie losu, który w biznesie znacznie częściej zabiera, niż daje.