Agencja SEO – jaką wybrać na początek?
ABC marketingu

Agencja SEO – jaką wybrać na początek?

Potrzebujesz ok. 5 min. aby przeczytać ten wpis

Coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na założenie własnej działalności w sieci. Fakt ten nie powinien jednak nikogo dziwić. Połączenie bardzo niskiej wartości inwestycji wstępnej z niewielkimi kosztami utrzymania sprawia, że ogromna liczba właścicieli mniejszych i większych firm stacjonarnych przenosi je do sieci. Współczesny handel stoi pod znakiem internetu i warto dostosować się do obecnego stanu rzeczy. Nie wszystko jednak jest bez wad i podobnie jest w kwestii e-commerce. Bardzo niskie koszty i możliwość osiągania zarobków bez względu na miejsce zamieszkania klienta sprawia, że lawinowo rośnie także konkurencja, czyli liczba przedsiębiorców zajmujących się dokładnie taką samą działalnością. Jedną z najlepszych broni w walce z niską popularnością witryny jest pozycjonowanie. Warto poznać je z bliska.

Czym jest pozycjonowanie i jaki ma wpływ na działalność w sieci?

Większość internautów w poszukiwaniu nowej witryny, np. sklepu czy portfolio lub portalu dotyczącego konkretnego hobby, wykorzystuje wyszukiwarkę Google, która stanowi zbiór milionów witryn, grafik czy plików ze wszystkich ogólnodostępnych stron WWW. Na głównej stronie wyszukiwarki znajduje się pole do wpisania frazy kluczowej, za pomocą której algorytm może wyświetlić wyniki potencjalnemu klientowi w formie listingu – listy stron, które powinny, przynajmniej w założeniu, spełnić oczekiwania internauty. W pozycjonowaniu chodzi o pojawienie się wybranej witryny na jak najwyższych pozycjach. Warto wiedzieć także, że statystyczny internauta nie zagląda dalej niż na trzecią stronę listingu – pojawienie się w nich jest więc kluczowym i podstawowym celem każdej agencji SEO.

Pozycjonowanie polega na spełnieniu wszelkich wytycznych algorytmu Google, który przeprowadza szereg skomplikowanych obliczeń na podstawie danych na temat danej witryny, które są z niej pobierane przez skrypty, znane potocznie jako roboty Google. Algorytm bierze pod uwagę setki równie istotnych parametrów, a każdy z nich ma ogromny wpływ na wynik, który będziemy w stanie osiągnąć. 

Jeden cel trzech etapów pozycjonowania

Pozycjonowanie to proces, na który składają się łącznie trzy etapy. Każdy z nich jest bardzo trudny, a jego przeprowadzenie wymaga ogromnej wiedzy, której uzyskanie oznacza wieloletnie doświadczenie na podstawie przeprowadzonych dotychczas działań. Wśród etapów warto wyróżnić:

  • audyt SEO. To pierwszy etap pozycjonowania, który ma kluczowy wpływ na wszystkie pozostałe. W jego ramach najlepsi pozycjonerzy oraz programiści i copywriterzy mogą dokładnie poznać charakterystykę danej witryny i na podstawie uzyskanych danych stworzyć szczegółowy plan działania. Wiele firm w celu oszczędności nie decyduje się na przeprowadzenie tego etapu, co zazwyczaj oznacza brak możliwości poznania cen i czasu niezbędnego do przeprowadzenia kolejnych etapów.
  • działania on-site. Przeprowadza się je bezpośrednio na witrynie poddanej pozycjonowaniu i stanowią podstawowe działanie, mające wpływ na efektywność całego procesu. W ramach działań on-site wprowadza się wszelkie zmiany wykryte przez audyt SEO, dlatego stanowią one podstawę całego pozycjonowania i to na nie przeznaczane są zdecydowanie największe fundusze. Etap ten może trwać wiele miesięcy, dlatego tak istotne jest, aby został przeprowadzony z należytym zaangażowaniem. Dowiedz się dla przykładu czym jest linkowanie wewnętrzne i jaki ma wpływ na wyniki.
  • działania off-site. W tym przypadku chodzi głównie o zbudowanie jak największej liczby linków zwrotnych, które prowadzą do witryny poddanej pozycjonowaniu. Algorytm Google uznaje witrynę, do której linki są umieszczone na innych domenach za znacznie bezpieczniejszą i godną zaufania, dlatego daje im lepszą pozycję.

Agencja SEO, freelancer czy pozycjonowanie samodzielnie?

Podstawowym problemem, z którym borykają się wszyscy przedsiębiorcy zdecydowani na przeprowadzenie pozycjonowania jest podjęcie decyzji na temat tego, kto będzie za nie odpowiedzialny. Procesem tym zajmuje się:

  • agencja SEO – agencje interaktywne SEO to z reguły duże firmy, w których pracują całe zespoły najlepszych copywriterów, pozycjonerów i programistów. Zatrudniają wyłącznie specjalistów, którzy doskonale znają całą specyfikę wybranej branży i są w stanie na bieżąco reagować na wszelkie kłopoty występujące podczas realizacji poszczególnych działań.
  • Freelancer – jest to z reguły jedna osoba bądź kilkoro przyjaciół, którzy chcą większość czynności zrealizować samodzielnie i bez udziału osób postronnych. Zaletą tego rozwiązania jest z reguły dość niska cena, wadą natomiast fakt, iż pojedynczy freelancer rzadko dysponuje odpowiednio dużą wiedzą na temat poszczególnych działań.
  • Działania samodzielne – to najrzadziej wybierana forma pozycjonowania, z której korzystają zazwyczaj samoucy, dla których internet nie ma żadnych tajemnic. Największą zaletą jest fakt, iż tego typu działania są w pełni darmowe, największą wadą z kolei duże ryzyko popełnienia różnych błędów. Część z nich oznacza obniżenie skuteczności działań, część jednak może spowodować w najgorszym wypadku wykluczenie danej witryny z listingu, co może oznaczać ogromne koszty i brak możliwości wypozycjonowania strony.

Fot. StockSnap/pixabay.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

  • Krystian 30.04.2022

    Współpraca z wolnym strzelcem mogę określić jako taką, zwyczajnie w porządku. Nie jest Ci on w stanie zaoferować tego samego co kompletny zespół agencyjny, toteż nie powinniśmy oczekiwać gruszek na wierzbie. Obecnie pracuje z Boo https://boo.pl/czym-sie-zajmuje-agencja-seo/, ówcześnie z freelancerem, teraz jest dużo lepiej, wcześniej było dobrze. W zasadzie wiele zależy też od tego, jak wiele potrzebujesz. W obu przypadkach możemy odczuć zadowolenie, jednak agencja, co jest zgoła oczywiste, więcej procesów wykona lepiej.

  • Adrian 14.05.2022

    Współpraca z agencją powinna być umotywowana tym, na czym tak naprawdę zależy nam w szczególności. Jeden agencje specjalizują przede wszystkim w marketingu zagranicznym https://sxo.pl/pozycjonowanie-zagraniczne/, inne zaoferują nam kuszące wzrok projekty UXowe dla naszej witryny. Są również agencje, które specjalizują się we wszystkim po trochu, jednak obsługują one tylu klientów, że prawdopodobnie będziemy musieli poczekać na naszą kolej, jednak tego nie jestem zupełnie pewien, gdyż ekspertem nie jestem 😀

Rekomendowane
Homologacja i-Size w fotelikach Babysafe – co oznacza?
Homologacja i-Size w fotelikach Babysafe – co oznacza?
Aby chronić najmłodszych przed przykrymi następstwami wypadków, w sprzedaży pojawiły się foteliki Babysafe spełniające normę i-Size. Co warto o niej wiedzieć? Czego dotyczy?
Długopis z grawerem – poręczny i elegancki prezent dla każdego
Długopis z grawerem – poręczny i elegancki prezent dla każdego
Najlepszym pomysłem na prezent niekoniecznie musi być coś wyszukanego i ekstrawaganckiego. Czasem o wiele rozsądniejszym wyborem będzie upominek praktyczny, i elegancki zarazem - taki, jak na przykład długopis z grawerem renomowanej firmy Parker.
Performans Izy Szostak: „Skaj is the limit” w CSW w Warszawie
Performans Izy Szostak: „Skaj is the limit” w CSW w Warszawie
Performans Izy Szostak - "Skaj is the limit" odbędzie się 18 września w warszawskim CSW.
Ostatnie wpisy