Przeglądamy najlepsze kolekcje polskich marek. Pewnie nasz wybór nie będzie oczywisty. Niektóre firmy dopiero niedawno weszły na rynek lub zaistniały w świecie mody. Jedno jest pewne; wymienione marki łączy wysoka jakość materiałów, artystyczne inspiracje oraz rozsądne podejście do środowiska.
Markę tworzą dwie dziewczyny – Iza Bociańska oraz Monika Korewicka. Prezentowaną kolekcję cechuje minimalizm, dbałość o szczegóły, wysokiej jakości tkaniny i skandynawska estetyka. Wyróżniają się na tle innych, ponieważ ubrania szyją samodzielnie w malutkiej szwalni. Ubrania wychodzące spod ich ręki są przede wszystkim uniwersalne. Świetnie nadają się na wieczorowe wyjścia, jak i eleganckie spotkania w pracy. W jesiennym sezonie marka stawia na swobodną kobiecość. W najnowszej kolekcji znajdziemy spodnie z wełny, sukienki, choć zwiewne pasujące na zimniejsze dni, cienkie, wełniane bluzki zatrzymujące ciepło i kaszmirowe swetry. Kolorami dominującymi jest burgund i butelkowa zieleń. Co więcej, dziewczyny służą pomocą, spokojnie można w ich butiku zamawiać ubrania szyte na miarę.
Marka Lobos tworzona jest przez rodzeństwo Monikę i Patryka Łobos, którzy konsekwentnie kultywują swoją ścieżkę wyznaczoną przez hasło „Sztuka i rzemiosło”. W tym sezonie podjęli współpracę z cenioną przez siebie artystką Anną Halarewicz. Jej unikalne dzieła zostały umieszczone na ich jesiennych pracach. Najnowsza kolekcja rodzeństwa składa się z 6 modeli torebek o trzech wielkościach. Całość utrzymana jest w stonowanych kolorach beżu i szarości, którą dopełniają czarne i srebrne akcenty. Wśród prezentowanej kolekcji jedna torebka wyróżnia się wśród innych, a jest nią model Palermo Denim o kobaltowym kolorze. Kolekcję uzupełnia brelok w kształcie serca, a jego kształt kojarzy się z twórczością Anny Halarewicz. Ilustracje na torebki zostały naniesione przy pomocy najnowszej technologii. Wyglądają tak, jakby były malowane ręcznie. Zdobią nie tylko część zewnętrzną torebek, ale również ich podszewkę. W niektórych modelach istnieje możliwość ich szybkiej personalizacji, poprzez odczepienie elementów z ilustracjami.
To polska marka, która czerpie inspiracje nie tylko z Polski, ale i Tel Awiwu. Jej inspiracją jest architektura tego miasta. Ponadto w swych projektach łączy prostotę, elegancję i uniwersalność. Założyciele stawiają przede wszystkim na tradycyjne rzemiosło. Trudnią się produkcją wysokiej jakości butów i torebek. W nadchodzącej kolekcji będzie mnóstwo nowości. Do stałej kolekcji dołączy 9 kolejnych modeli butów. Co więcej, oprócz czółenek, botków i kowbojek, firma zaczyna produkować szpilki. W najnowszej kolekcji znajdziemy również mokasyny szyte na stroblu. Ta technologia pozwala wyginać się podeszwie we wszystkie strony, co zapewnia wysoki komfort noszenia obuwia.
Marka prezentuje nową kolekcję z segmentu premium. MOIÉL wciąż się rozwija nie tylko pod kątem mody, ale i sztuki nowoczesnej. Ubrania z tej kolekcji są niezwykle przemyślanie i uniwersalne. Przeznaczone są nie tylko na chłodniejsze dni, spokojnie można z nich stworzyć bazę stylizacji podczas cieplejszych pór roku. Całość kolekcji usytuowana jest w klimacie włosko-francuskim. Z jednej strony ubrania są niezwykle klasyczne i wyważone, z drugiej energetyzujące i pełne słonecznej radości. Całość kolekcji składa się z 7 elementów, które wspólnie tworzą całość. Utrzymane są w odcieniach ecru, grafitu, różu, a niektóre mają delikatny, kwiatowy wzór.
To twórczyni marki, która stoi za wysokiej jakości tkaninami. Filozofią firmy jest wybór najlepszego materiału i uniwersalność ubrań. Całość kolekcji, tak samo jak poprzedniej utrzymana jest w stonowanych kolorach i klasycznych krojach. Artystka nie szyje byle czego, jej ubrania mają zachwycać przez kilka kolejnych lat. W nowej kolekcji znajdują się ciepłe, oversizowe golfy, szlafrokowe swetry, a także mnóstwo dodatków takich jak nowe modele butów, wełniane czapki i kapelusze oraz rękawiczki.