Kampanie remarketingowe online obecnie są skuteczne jak nigdy wcześniej, jednak muszą być błyskotliwe realizowane, np. z zastosowaniem takich metod jak YouTube Ads. Jednak czym jest YouTube Ads?
Internet zmienił sposób, w jaki ludzie robią zakupy. Dziś widzimy konsumentów, którzy są bardziej świadomi swoich wydatków i bardziej świadomi tego, co kupują niż kiedykolwiek wcześniej. Badają produkty przed dokonaniem zakupu, a jeśli coś im się nie podoba, zwracają to.
Oznacza to, że firmy muszą podnieść poziom swoich starań, aby zdobyć lojalność klientów. Jednym ze sposobów na to są kampanie remarketingowe online – znane również jako kampanie retargetingowe – które pozwalają firmom kierować do potencjalnych klientów, którzy już odwiedzili ich stronę internetową, dostosowane reklamy, które pojawiają się na innych stronach.
Remarketing istnieje od lat, jednak od początku miał wielu sceptyków. Od najwcześniejszych dni reklamy internetowej w połowie lat 90. Wczesne próby retargetingu online były prymitywne i nieskuteczne, co prowadziło wielu marketerów do pytania, czy praktyka ta warta była kultywowania.
Więc tak, czym jest YouTube Ads ? To nowa usługa Google, która umożliwia reklamodawcom wykorzystanie ogromnych zasobów YouTube do kierowania ruchu do swoich witryn. Oznacza to, że reklamodawcy mogą teraz korzystać z tych samych narzędzi, w tym remarketingu, jak w Google Search i Display Network.
YouTube Ads to forma reklamy cyfrowej, która pozwala generować reklamy za pomocą platformy samoobsługowej YouTube i kierować je do konkretnych użytkowników na podstawie ich cech i zainteresowań.
Skoro wiesz, czym jest YouTube Ads, masz już swój kanał na YouTube i przesyłasz filmy, po zalogowaniu się na swoje konto powinieneś zobaczyć opcję uruchamiania reklam. Jeśli nie, skontaktuj się z menedżerem konta lub pomocą techniczną serwisu, aby uzyskać pomoc w dostępie do funkcji reklamowych.
YouTube Ads nadal znajduje się w fazie beta, więc wszelkie wyniki muszą być jeszcze udowodnione z liczbami, ale spodziewamy się, że będą działać tak jak zwykłe reklamy, choć ich efektywność z pewnością będzie wyższa, choćby ze względu na miłość odbiorców do treści audiowizualnych. Ich celem jest i będzie kierowanie ludzi, którzy odwiedzili Twoją stronę internetową w przeszłości. Twoje kampanie remarketingowe, będą mogły być specjalnie kierowane w postaci reklamy wideo do użytkowników, którzy już odwiedzili Twoją stronę, ale jeszcze nie dokonali konwersji.
Zdj. główne: Christian Wiediger/unsplash.com