Takiego projektu łączącego świat mody i filmu w Polsce jeszcze nie było – limitowana kolekcja inspirowana serialem „Król” i latami 30. – to efekt niezwykłej współpracy wchodzącej na nasz rynek marki answear.LAB oraz CANAL+.
Kolekcja answear.LAB KRÓL to współczesna interpretacja wzorów i fasonów z czasów serialu, którego akcja toczy się w 1937 r. w przedwojennej Warszawie. Wszystkie elementy kolekcji są dostępne wyłącznie w sklepie internetowym answear.com. Limitowana kolekcja answear.LAB KRÓL czerpie z estetyki serialowych kostiumów, ale także tworzy nową historię, w której bohaterką jest silna i niezależna współczesna kobieta. Bez względu na to, czy kroczy ulicą w skórzanej marynarce, czy bryluje na przyjęciu w koktajlowej sukni odsłaniającej ramiona, urzeka swoim charakterem, odwagą i osobistym urokiem. Awangarda, prostota, wygoda, modernizm, sex appeal… Tak w kilku słowach można opisać limitowaną kolekcję. Trendy z lat 30. XX w. zyskują w propozycjach marki nowy wymiar naznaczony przemianami w kulturze i społeczeństwie. Szlachetne tkaniny, jak jedwab, wełna i skóra w połączeniu z lyocelem oraz pozyskiwanym z powtórnego przetworzenia terylenem tworzą kolejny, poza fasonami, mocny punkt kolekcji. Znajdziemy w niej koszule i topy, skórzane marynarki i spódnice oraz klasyczne wełniane płaszcze. Wieczorowe i koktajlowe sukienki z efektownym drapowaniem, transparentnymi wstawkami czy frędzlami emanują uwodzicielskim wdziękiem i mrocznym romantyzmem. Całość uzupełniają stylowe akcesoria: rękawiczki, jedwabne apaszki oraz torebki. Większość z nich została uszyta w Polsce.
Superprodukcja CANAL+ „Król” to wyczekiwana przez filmowych fanów ekranizacja bestsellerowej powieści Szczepana Twardocha o tym samym tytule. Wciągająca fabuła i wybitna, gwiazdorska obsada to niewątpliwe atuty serialu. Ogromną rolę gra w nim również scenografia, rekwizyty i historyczne kostiumy lat 30. XX w. Podczas gdy widzowie oczekują na premierę „KRÓLA” (zaplanowana jest na listopad tego roku), nowa marka answear.LAB już dziś pokazuje efekty niezwykłej współpracy z producentami serialu. Kolekcja answear.LAB KRÓL złożona jest z blisko 100 modeli ubrań, tworzących łącznie ponad 20 pełnych damskich stylizacji i 3 męskie.
„KRÓL jest największą produkcją CANAL+ Polska, serialowym wydarzeniem roku. Pomysł tej wyjątkowej kolekcji wpisuje się w światowe trendy, gdzie film gra na styku z modą. Kolekcje mody „The Great Gatsby” autorstwa The Brooks Brothers, Ralph Lauren i „Downton Abbey” czy Prada i „Mulholland Drive” były dla nas światowymi benchmarkami. W Polsce nigdy wcześniej na taką skalę nie powstał tego typu projekt. Dziś w sukni jak z KRÓLA na wieczorny raut może wyjść każda z nas” – mówi Katarzyna Szczepanik PR manager CANAL+.