Artykuł sponsorowany
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.
Ekologia jest coraz modniejsza na różnych płaszczyznach. Jak sprawić, żeby Twój sklep również wpisywał się w ten trend? Jednym ze sposobów są ekologiczne opakowania dla produktów. Sprawdź, jakie wybrać do Twojego sklepu!
Jest wiele możliwości na to, aby wybrać opakowania, które będą ekologiczne. Jakie opakowania możemy tak nazwać? Do tej kategorii zaliczają się trzy rodzaje – pochodzące z recyklingu, biodegradowalne lub wielokrotnego użytku. Te z recyklingu bardzo często są z plastiku, czasami też z papieru. Drugi rodzaj to produkty stworzone z biodegradowalnych materiałów, do takich opakowań można zaliczyć papierowe, kartonowe oraz wykonane z tkanin i materiałów naturalnych. Opakowania wielokrotnego użytku są najbardziej ekologiczne. Mogą być zrobione zarówno z materiałów biodegradowalnych lub recyklingowanych, najważniejsze jest, aby mogły być używane wiele razy.
Różne opakowania mają swoje indywidualne zastosowania. Jak więc wybrać odpowiednie do swojego sklepu? Przede wszystkim wszystko zależy od produktów, jakie oferujesz w swoim sklepie. W niektórych przypadkach możesz również wybrać estetykę, jaka będzie pasować do Twojej marki.
Przydadzą się zwłaszcza w ekologicznych sklepach, gdzie sypkie jedzenie jest pakowane na wagę. Takie woreczki nadają się również do innych artykułów spożywczych, takich jak pieczywo, warzywa czy owoce, a także liście herbaty. Bawełna sprawdza się jako dobrej jakości materiał i jest bezpieczna w kontakcie z żywnością. Co ważne, jest również możliwe, aby nadrukować na niej swoje logo – to odróżni Twój sklep od konkurencji. Fakt, że takich produktów można używać wiele razy jest bardzo znaczący. Klienci nie muszą marnować plastikowych woreczków, mogą skorzystać z tego samego woreczka, za który zapłacą tylko raz. Wysokiej jakości woreczki bawełniane znajdziesz tu: https://www.natura.slupsk.pl/woreczki-bawelniane.
Chociaż w pierwszym skojarzeniu możesz pomyśleć, że ekologiczne opakowania nie nadają się do eleganckich towarów. Jednak nic bardziej mylnego! Odpowiednio dopasowane, estetyczne opakowania świetnie nadadzą się np. do pierścionków czy kolczyków. Do tego należy wybrać specjalne woreczki na biżuterię. Takie opakowania w innych rozmiarach nadadzą się również do innych, większych produktów. Zwłaszcza do odzieży – takie opakowanie zapewni niepowtarzalny wygląd. Oczywiście, wedle projektu, mogą być one eleganckie, ale też nowoczesne i młodzieżowe. Zależnie od chęci, możesz wystylizować je tak, aby pasowały do Twojej marki i komunikacji.
Bardzo ważne jest, aby już na etapie wysyłki produktu do klienta wprowadzić istotne usprawnienia. To właśnie tutaj możesz zmienić najwięcej. Zrezygnuj z używania tony plastiku – zamiast tego używaj papierowych i kartonowych opakowań. W miarę możliwości, staraj się zabezpieczać przesyłki starymi papierami czy gazetami. Nie wszystkie branże mogą sobie na to pozwolić, ale marki ekologiczne szczególnie przychylnie zostaną odebrane po takiej zmianie. Na każdym etapie możesz zmienić działanie na bardziej eko!
Fot.: materiał prasowy Klienta.